Funputer

رزبری پای 3 مدل B+ معرفی شد

بنیاد Raspberry Pi نسخه‌ی جدیدی از بردهای خانواده رزبری‌‌پای به نام رزبری پای 3 مدل B+ را معرفی کرده است. رزبری پای 3 مدل B+ نسبت به نسخه‌ی 3 بهبودهایی داشته است. این بهبودها شامل افزایش سرعت پردازشگر (BCM2837B0) و همچنین سرعت ارتباطات LAN ‌و Wifi‌ است. با به‌کارگیری تراشه‌ی جدید برای USB‌ به LAN‌ سرعت ارتباط شبکه از 10/100 به 10/100/1000 (گیگابیت) افزایش یافته و ارتباط وایرلس نیز به 802.11ac و دوباند ارتقا یافته است.

تغییرات در رزبری پای 3 مدل +B

مجموع تغییرات در مدل +B نسبت به مدل B به قرار زیر است:

  • A 1.4GHz 64-bit quad-core ARM Cortex-A53 CPU
  • Dual-band 802.11ac wireless LAN and Bluetooth 4.2
  • Faster Ethernet (Gigabit Ethernet over USB 2.0)
  • Power-over-Ethernet support (with separate PoE HAT)
  • Improved PXE network and USB mass-storage booting
  • Improved thermal management

همانگونه که در شکل زیر می‌بینید این فانپویتر نسبت به نسخه‌ی ۳ تغییراتی در ظاهر نیز کرده‌است. علاوه بر افزوده شدن صفحه‌ی فلزی بر روی SoC برای کاهش حرارت، بخش وایرلس نیز در یک محفظه‌ی فلزی با لوگوی رزبری قرار داده شده است.

رزبری پای 3 مدل B+

نمای نزدیکتر از بخش پردازنده و وایرلس با روکش فلزی را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. اضافه شدن روکش فلزی به بخش پردازنده برای کمک به تبادل حرارتی اضافه شده است چرا که با افزایش فرکانس کاری پردازنده مصرف آن نیز افزایش یافته است اما تبادل حرارتی آن بهبود یافته است. روکش فلزی بخش وایرلس نیز باعث مجتمع شدن بخش وایرلس در این قسمت از برد شده است. این موضوع به دریافت استانداردهای FCC توسط این فانپیوتر کمک کرده است. بدین ترتیب کسانی که قصد تولید محصول با این فانپیوتر را دارندنگرانی مجوزهای سازمان FCC‌ را نخواهند داشت.

رزبری پای 3 مدل B+ بخش ارتباطات وایرلس

همچنین در این نسخه با استفاده از HAT‌ امکان PoE نیز افزوده شده است. برای این منظور یک کانکتور 4 پین به بورد اضافه شده است:

رزبری پای 3 مدل B+ بخش PoE

این بورد با همان قیمت 35 دلار عرضه شده است. برای مشخصات فنی کامل این فانپیوتر می‌تواند به بخش فانپیوترها مراجعه کنید.

بهبود مهم دیگر در این برد بازطراحی کامل بخش تغذیه‌ی آن بوده‌است. در این ارتباط مطالعه‌ی مقاله‌ی “گروهی ۵۰ نفره مسئول بخش منبع تغذیه RPi3‌ مدل +B بوده‌اند” را به شما توصیه می‌کنیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

admin

حامد، مدیر فانپیوتر، مهندس برق و حدودا 10 سال فعال در زمینه‌ی سیستم‌های نهفته و بردهای کامپیوتری تک برد هستم. در این وبسایت پروژه‌ها و مطالب مرتبط با کامپیوترهای تک برد را با شما به اشتراک می‌گذارم. اگر سوال، راهنمایی یا هرتوصیه و اندرزی دارید از طریق بخش تماس یا کامنت‌ها دریغ نکنید :)

نظر دهید

دنبال کنید