Funputer
رزبری‌پای کیبورد PC

رزبری‌پای۴۰۰ یک رزبری‌پای کیبورد PC با قیمت 70$ معرفی شد

بنیاد رزبری‌پای یک رزبری‌پای۴ را درون یک کیبورد جا داده‌است و یک رزبری‌پای کیبورد PC با نام رزبری‌‌پای 400 معرفی کرده است. قیمت این محصول 70 دلار است و بالاخص با هدف ارائه به دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس به دلیل کرونا عرضه شده است.

مشخصات رزبری‌پای کیبورد PC

همانطور که تصویر رزبری‌پای کیبورد PC در زیر نشان می‌دهد، یک بورد اختصاصی برای این محصول جدید ارائه شده است. یک رزبری‌‌پای۴ در یک PCB جدید جاگذاری شده است.

رزبری‌پای ۴۰۰

رزبری‌پای کیبورد PC دو تفاوت کوچک با رزبری‌پای ۴ دارد:

۱- فرکانس CPU از 1.5GHz به 1.8GHz افزایش یافته است. کاربران توانسته‌اند فرکانس آن را حتی تا 2.2GHz نیز Overclock کنند. در این مورد این ویدئوی جالب را ببینید.

۲- یک پورت USB در رزبری‌پای ۴۰۰ کمتر است به این دلیل که به صورت داخلی به کیبورد اختصاص داده شده است.

پورتهای رزبری‌پای ۴۰۰

کیت کامل رزبری‌پای ۴۰۰ با کابلهای ارتباطی و موس و تغذیه و حافظه‌ی میکرو SD به قیمت ۱۰۰ دلار عرضه می‌شود (لینک).

این محصول بدلیل استفاده از یک Heat Spreader بزرگ اصلا داغ نمی‌شود و به همین دلیل قابلیت اورکلاک تا فرکانس‌های بالا را داراست. این Heat Spreader بزرگ را می‌توانید در تصویر زیر ببنید. در این لینک نیز می‌توانید Tear Down رزبری‌پای ۴۰۰ را مشاهده نمایید.

داخل رزبری‌پای ۴۰۰

رزبری‌پای کیبورد PC برای خیلی ممکن است یادآورد کیبورد PCهای دهه‌ی۸۰ میلادی همچون کومودور ۶۴ باشد، در زیر مقایسه‌ی جالبی بین این دو را مشاهده می‌کنید:

مقایسه

منبع

آیا این مطلب مفید بود؟

admin

حامد، مدیر فانپیوتر، مهندس برق و حدودا 10 سال فعال در زمینه‌ی سیستم‌های نهفته و بردهای کامپیوتری تک برد هستم. در این وبسایت پروژه‌ها و مطالب مرتبط با کامپیوترهای تک برد را با شما به اشتراک می‌گذارم. اگر سوال، راهنمایی یا هرتوصیه و اندرزی دارید از طریق بخش تماس یا کامنت‌ها دریغ نکنید :)

نظر دهید

دنبال کنید