Funputer
BeagleBone AI

BeagleBone AI معرفی شد

جدیدترین بورد از سری BeagleBone با نام BeagleBone AI در نمایشگاه  Embedded World 2019 ‌معرفی شد. در این مطب به معرفی این فانپیوتر با قابلیت‌های هوش مصنوعی (AI) می‌‌پردازیم.

معرفی BeagleBone AI

پس از معرفی BeagleBone Black‌ در سال ۲۰۱۳ تا کنون بورد جدیدی از خانواده از BeagleBone با پردازنده‌ی جدید ارائه نشده بود. به تازگی در نمایشگاه  EW2019 در آلمان، نسخه‌ی جدیدی از BeagleBone با نام BeagleBone AI معرفی گردید. همانطور که تصویر بورد جدید نشان می‌دهد Form Factor و هدر یکسانی با نسخه‌ی Black‌ دارد اما تراشه‌ی مرکزی آن متفاوت است. در BeagleBone AI شاهد استفاده از TI AM5729  هستیم که یک پردازشگر ۳۲ بیتی با دو هسته‌ی Cortex-A15 و فرکانس کاری 1.5GHz است.

BeagleBone AI

ویژگی جالب BeagleBone AI داشتن دو هسته‌ی TI C66x DSP و چهار هسته‌ی جدید embedded-vision-engine (به اختصار EVE) است. هسته‌های EVE‌ توسط TI برای کاربردهای بینایی ماشینی معرفی شده است. این بورد همچنین چهار هسته‌ی زمان حقیقی  PRU نیز دارد. طبق اعلام بورد دارای 1GB حافظه‌ی رم و 16GB حافظه‌ی eMMC‌ خواهد بود.

ارائه‌ی بورد در EW2019 تنها معرفی اولیه بوده است و لانچ آن در آوریل امسال (۲۰۱۹) انجام خواهد شد. تصویر زیر از نمایشگاه EW2019‌ برخی مشخصات این بورد را نشان می‌دهد:

BeagleBone AI در نمایشگاه EW2019

اطلاعات بیشتر در beagleboard.org/ai قابل دسترس است. در ارتباط با بوردهای با قابلیت AI‌ می‌تواند به مطالب معرفی HiKey 970 و گوگل Edge TPU نیز مراجعه کنید.

منبع

آیا این مطلب مفید بود؟

admin

حامد، مدیر فانپیوتر، مهندس برق و حدودا 10 سال فعال در زمینه‌ی سیستم‌های نهفته و بردهای کامپیوتری تک برد هستم. در این وبسایت پروژه‌ها و مطالب مرتبط با کامپیوترهای تک برد را با شما به اشتراک می‌گذارم. اگر سوال، راهنمایی یا هرتوصیه و اندرزی دارید از طریق بخش تماس یا کامنت‌ها دریغ نکنید :)

1 دیدگاه

  • با سلام و خسته نباشید ، یک سوال:برای نمایش دیجیتالی کیلومتر خودرو در ال سی دی 12.3 اینچی داخل خودرو ،چه برد و ال سی دی را پیشنهاد میدهد(می خواهم به صورت گرافیکی و زیبا باشد) با تشکر

    پسند؟

دنبال کنید