Funputer
روز آردوینو

آردوینو به مناسبت روز آردوینو ۲ برد جدید در زمینه‌ی IoT ‌معرفی کرد

به مناسبت روز آردوینو ، این شرکت ۲ برد جدید معرفی کرده است. این بردها از سری بردهای MKR هستند که تمرکز آن‌ها در زمینه‌ی IoT است.برد آردوینو MKR WiFi 1010 همانطور که از اسم آن برمی‌آید دارای Wifi است و آردوینو MKR NB 1500 از استاندارد جدید NB-IoT پشتیبانی می‌کند که برای شبکه‌های LTE ‌است!

روز آردوینو

قبلا در خبر مسابقه‌ی اتوماسیون صنعتی آردوینو، با بردهای کوچک و محبوب آردوینو آشنا شدیم. این شرکت روز ۱۲ می به مناسبت تولید آردوینو مراسمی ۲۴ ساعت برگزار می‌کند و این روز را روز آردوینو نامیده است. در یکی از مراسم این روز این بردها معرفی شدند (تصویر زیر). در ادامه بیشتر با این بردها آشنا خواهیم شد.

مراسم روز آردوینو

بردهای جدید

آردوینو MKR WiFi 1010 از هسته‌ی ESP32 ساخت u-blox استفاده می‌کند. ESP32 مصرف بسیار کمی دارد و همزمان از Wifi 2.4GHz‌ و Bluetooth پشتیبانی می‌کند. مشخصات این برد در وبسایت آردوینو قرار داده شده است.

بردهای جدید روز آردوینو

برد Arduino MKR NB 1500 منطبق بر استاندارد جدید Narrow Band IoT (NB-IoT) است. این برد منطبق با شبکه کلاس LTE CAT M1 است. پشتیبانی از این شبکه این برد را برای کنترل از راه دور در مناطقی که اینترنت تنها از طریق شبکه‌ی موبایل ممکن است مناسب می‌سازد. مشخصات و سایر ویژگی‌های این برد را می‌توانید در وبسایت آردوینو مشاهده کنید.

هر دو برد از ماه ژوئن ۲۰۱۸ در دسترس خواهند بود.

 

آیا این مطلب مفید بود؟

admin

حامد، مدیر فانپیوتر، مهندس برق و حدودا 10 سال فعال در زمینه‌ی سیستم‌های نهفته و بردهای کامپیوتری تک برد هستم. در این وبسایت پروژه‌ها و مطالب مرتبط با کامپیوترهای تک برد را با شما به اشتراک می‌گذارم. اگر سوال، راهنمایی یا هرتوصیه و اندرزی دارید از طریق بخش تماس یا کامنت‌ها دریغ نکنید :)

2 نظر

    • من که در هیچکدوم از فروشگاه‌های ایرانی ندیدم. البته بماند که نسخه‌ی NB-IoT هنوز به بازار جهانی هم نیومده ولی مدل Wifi با قیمت 29.9 عرضه شده.

      پسند؟

دنبال کنید