Funputer
مسابقه اتوماسیون صنعتی آردوینو

مسابقه اتوماسیون صنعتی آردوینو در زمینه روباتیک و Industry 4.0

آردوینو کاربران این برد متن باز را به مسابقه‌ای در زمینه اتوماسیون صنعتی و روباتیک دعوت کرده است. تمرکز مسابقه اتوماسیون صنعتی آردوینو بر انقلاب چهارم صنعتی (Industry 4.0) و به کارگیری اکوسیستم آردوینو در این زمینه است. آردوینو در این صفحه مخصوص مسابقه، کاربردهایی همچون روبات‌ها، پیشبینی تعمیرات و کنترل از راه دور را به عنوان موضوعات مسابقه اعلام کرده است. ویدئوی توضیح این مسابقه را می‌توانید در ادامه ببینید.

 

تاریخ و جوایز مسابقه اتوماسیون صنعتی آردوینو

ثبت ایده‌ها از تاریخ 23 آوریل آغاز شده و تا 29 ژوئن ادامه خواهد داشت. پروژه‌های نهایی نیز باید تا تاریخ 16 سپتامبر 2018 ثبت شود. موضوعاتی که به صورت رسمی از طرف آردوینو اعلام شده موارد زیر است.

  • Remote control
  • Energy management
  • Remote monitoring
  • Predictive maintenance
  • Machine safety

از اهداف آردوینو از برگزاری این مسابقه، توسعه‌‌ی استفاده و معرفی قابلیت‌های Arduino Create است. Create پلتفرم آنلاین و درواقع ابری آردوینو برای توسعه و ساخت براساس بردهای آردوینو است.

جوایز این مسابقه نیز به قرار زیر است:

نفر اول: یک مولتی‌متر پیشرفته Keithley DMM6500  بهمراه سفر به نمایشگاه Maker شهر رم

نفر دوم: ست کامل ابزار لحیم‌کاری Weller

نفر سوم تا دهم: مجموع کیت شروع به کار Grove

آردوینو چیست؟

آردوینو مجموعه سخت‌افزار و نرم‌افزار متن‌بازی بر اساس بردهای میکروکنترلری است. تفاوت آردوینو با فانپیوترهایی همچون خانواده رزبری پای در این است که آردوینو براساس میکروکنترلر است ولی فانپیوترها براساس میکروپروسسور هستند. درنتیجه آردوینو ها قدرت پردازشی کمتری دارند و فاقد سیستم عامل هستند، اما از طرف دیگر بدلیل هسته‌ی میکروکنترلری IO های قویتر و متنوع تری دارند.

لیست سخت‌افزارهای ارائه شده توسط آدوینو را می‌توانید اینجا ببینید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟

admin

حامد، مدیر فانپیوتر، مهندس برق و حدودا 10 سال فعال در زمینه‌ی سیستم‌های نهفته و بردهای کامپیوتری تک برد هستم. در این وبسایت پروژه‌ها و مطالب مرتبط با کامپیوترهای تک برد را با شما به اشتراک می‌گذارم. اگر سوال، راهنمایی یا هرتوصیه و اندرزی دارید از طریق بخش تماس یا کامنت‌ها دریغ نکنید :)

نظر دهید

دنبال کنید